Apa Yg Perlu Dilalui Oleh Warga Asing Ini Bakal Buat Kita Insaf !!

loading…


Mungkin kita berasa agak sesak dengan kedatangan warga asing ke negara kita, boleh dikatakan di merata ceruk Malaysia kini termasuk kampung ada warga asing.

Ada yang memandang sinis, ada orang kita yang mahu berkawan dengan mereka, ada yang suka mereka kerana ada sebahagian mereka sering datang ke Masjid untuk solat, walaupun ada segelintir dari kalangan mereka yang mempunyai masalah.

Mereka di dalam gambar ini memang patut dipuji, namun perkongsian ini bukanlah untuk memuji mereka semata-mata, tetapi tujuan utamanya sebagai contoh kepada kita umat Islam negara ini yang sering menjadikan alasan kesibukan kerja untuk tidak beribadat.

Dikongsikan oleh Ustaz Omar Umar kisah beliau berbual dengan beberapa warga asing yang sedang dalam perjalanan untuk menunaikan solat Jumaat di mana mereka berjalan kaki sejauh 2 kilometer.

Jawapan yang diberikan oleh mereka agak memeranjatkan, mereka sanggup dipotong gaji demi untuk menunaikan solat Jumaat.

Solat Jumaat MEREKA vs Solat Jumaat KITA.Mereka datang jauh dari Bangladesh mengutip rezeki sekitar RM800++ sebulan di Kilang Papan di Labu N9..

Dalam hujan lebat ramai berjalan kaki di bahu jalan sejauh 2KM dari penginapan kilang ke Masjid.Sempat aku tanya mereka.

“tauke bagus ye bagi keluar solat Jumaat..”Mereka kata;” tada la bos.. Kita semua ambil cuti 2 jam untuk pigi solat Jumaat.. potong gaji.. 1 jam RM 5…2 jam potong RM10..”Ya Salam!!!

kat ceruk Labu tu, kalau tak pergi solat, sape pun tak kisah nak tanya.. tapi mereka merasa tanggungjawab dengan Tuhan pemberi rezeki pada mereka.. sanggup hilang RM 10 berjalan kaki untuk sama berjemaah.Kita macam mana?

loading...

Menarik Juga Di Bawah :

Suami Sedang Outstation, Namun Nampak Kelibat Suami Didapur & Diatas Katil. saya nak kongsikan sdikit cerita …sy dan suami baru bernikah tahun lepas..suami kerja dan seringkali outstation..itu xmnjadi msalah sbb saya pun sdia mklum tntang tugas suami..yg mnjadi msalah skrang..ok sy mulakan .. suatu malam masa suami tak ad...
INFO: 5 Ciri Ciri Wanita Seperti Ini Mempunyai Nafsu Yang Tinggi 1. Ciri ciri wanita yang punya nafsu seks tinggi dengan Berani berkata tidak. Seorang yang menyukai seks tak segan untuk berkata tidak pada pasangannya yang mengajak bercinta. Ketika mereka lebih ingin membaca buku, istirahat, atau tidur, daripada...
FUHH,Tular Gambar Lisa Surihani Berseluar Pendek & Menjolok Mata. Hari ini tular gambar Lisa Surihani bercelana pendek sehingga menampakkan paha nya yang gebu dan mencolok. Di percayai gambar ini diungkapkan oleh sebuah forum terkenal di Malaysia. Gambar ini turut terpercaya di ambil dari 'IG' teman Lisa & Yusr...
Kerana Kerap Makan Budi, Akhirnya Tergadai Tubuh Badan. Menjadi orang ketiga sememangnya perkara yang harus dielakkan tetapi kalau dah memang jodoh nak buat macam manakan. Tapi ada juga yang dah tahu bahawa dia itu menjadi orang ketiga tapi masih juga nak merosakkan hubungan rumah tangga orang lain, ka...

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*